ما آمده ایم تا به کمال برسیم علم ابزار است هدف، عبودیت و قرب الهی است

ملکی1

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ملکی در جلسه درس اخلاق روز دوشنبه به اهمیت قرآن و آیات پرداختند

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ملکی در جلسه درس اخلاق روز دوشنبه به اهمیت قرآن و آیات پرداختند. و یاد آور شدند که قرآن برای رشد و تعالی انسان بیان شده قرآن یک سخنرانی است که سخنرانش خدا . مخاطبش انسان و موضوعش نیز انسان است .اگر انسان در قرآن تامل کند. جایگاه خودش و جایگاه قرآن و آیه آیه قرآن برایش بیشتر آشکار می شود .

ایشان در ادامه فرمودند: روش قرآن در امر تربیت چیست؟ و ما چقدر تحت تاثیر قرآن قرار گرفته ایم. ما آمده ایم تا به کمال برسیم. علم، ابزار است هدف نیست. عبودیت، قرب، هدف است. یکی از افتخارات بزرگ زنان جایگاه هدایت گری و تعلیم و تربیت است.

معرفی انسان در قرآن: اذا مسه الشر جزوعا انسان خیلی ضعیف است در برابر القائات نفسانی می­بازد مگر انسان با تقوا و برای این کار انسان باید تربیت شود لقد خلقنا الانسان فی کبد انسان برای خوشی و خوشگذرانی به این دنیا نیامده بلکه آمده تا آزمونهای زیادی را تجربه کرده و رشد کند و به قرب خدا برسد.

گام اول برای تربیت انسان وضعیت کنونی او نیست بلکه باید تربیت شود و بزرگ شود آبدیده شده و رشد کند.

خداوند خطاب به پیامبران می فرماید: در مورد کسانی که هدایت پیامبران را قبول نمی کنند آنها را رها کن ولی بعضی از افراد که خدا به پیامبرش دستور می­دهد که به این افراد تذکر بده یعنی این افراد لیاقت بندگی دارند و امید به هدایت در آنان است که البته این هدایت نباید باعث غرور این افراد شود که این هدایت هم از لطف خداست لذا غفلت باعث هلاکت انسان می شود.

ایشان در پایان به خلقت انسان اشاره فرمودند که خداوند بعد از خلقت انسان به خودش، احسنت گفت پس انسان باید مراقب رفتار خود باشد تا باعث از دست رفتن این جایگاه نشود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر