بسیجی یعنی کسی که دلش برای اعتقادات خود بتپد نه اینکه دنبال شهرت و مقام باشد و فقط فکرش این باشد که اعتقادات خود را به هدف برساند

بصیرت افزایی

مقارن با هفته بسیج دومین جلسه بصیرت افزایی با حضور دکتر اسماعیلی در مدرسه علمیه فائزات برگزار شد

خانم اسماعیلی گفت:بسیج یعنی بصیرت بسیجی باید حواسش جمع باشد کی و کجا چه کاری انجام دهد اینکه در مقابل دشمن چگونه باشد. گروه توابین از زمان حضرت علی علیه السلام حضور داشتند

.تردید داشتند در کمک کردن یا نکردن تا اینکه امام علی شهید شد و بعد امام حسن امام حسین هم شهید شدند

 رهبر معظم انقلاب در کتاب صلاه، بحث عوام و خواص، وجه تمایز عوام و خواص را بصیرت و صبر عنوان کردند.

وی گفت: خواص جبهه حق دو حالت را می تواند داشته باشد یکی اینکه به موقع کار را انجام دهد و دیگر دیر هنگام، حضرت آقا می فرمایند اگر خواص جبهه حق، دیرهنگام کاری را انجام دهند، حسین بن علی را به مسلخ می برند.

ممکن است این سؤال به ذهنمان برسد که مگر می شود من شمر شوم؟ در جواب باید گفت خیلی راحت می توان شمر شد علاوه براینکه ما هنوز به اندازه شمر به اسلام خدمت نکردیم چرا که شمر جانباز جنگ صفین بود و ما هنوز جانباز نشدیم. زبیر صحابی پیامبر بود و جزء چهارمی یا پنجمین کسی بود که اسلام آورد و ادعای انقلابی بودن داشت ولی در برابر امام علی علیه السلام شمشیر کشید.

 خواص باید بصیرت افزایی کنند و برای عوام وقت بگذارند تا آنها هم جزء خواص شوند.حضرت آقا در همان کتاب می فرمایند: خواص جبهه حق نباید عوام بودن را بر عوام بپذیرند بلکه باید بصیرت افزایی کنند و برای عوام صبورانه وقت بگذارند تا آنها هم جزء خواص شوند.ما باید با تشکیلات کار کنیم باید از مؤسسات و طرح ها تجربه بخواهیم، برای سازماندهی باید در قسمتی که هستیم همدیگر را بشناسیم، مؤسسات را بشناسیم و به یکدیگر وصل کنیم تا بتوانیم کار خوبی را ارائه دهیم. امام هادی علیه السلام و امامان دیگر اولین کسانی بودند که کار تشکیلاتی را انجام دادند امام هادی علیه السلام چون به عصر غیبت نزدیکتر بود دارای کار تشکیلاتی قوی تری بود امام با دیگران ارتباط داشتند وآنها با نفرات دیگرواین همینطور ادامه داشت تا مردم بتوانند با غیبت صغری و کبری امام زمان علیه السلام آشنا شوندچون در آن زمان شبهات زیاد بودحتی مردم در تعداد امامان دچار شبهه بودند مثلا کسی که در زمان امام کاظم علیه السلام بوده در امام بعدی خود شک داشته و نمی دانسته امام بعدی کیست با اینکه از امام خود شنیده بوده که امام بعدی، امام رضا علیه السلام است این به آن دلیل است که امام رضا علیه السلام دیر بچه دار شدند... تا برسد به امام زمان علیه السلام.برخی از افراد غیر شیعی بیان می کردند پس کو امامی که می گفتید؟ از آن طرف مردم به شک می افتادند که ما تا کنون می توانستیم امام خود را ببینیم و حالا نمی توانیم.

شیعه در زمان غیبت صغری دچار هجوم افکار و احساسات قرار گرفت و برای اینکه اعتقادات او ضایع نشود باید طبق کار تشکیلاتی، کار خود را به امامان علیهم السلام متصل کند. در حال حاضر وهابی ها دارند کار تشکیلاتی می کنند، وهابیت نه دین است نه آیین، در اصل یک تشکیلات سیاسی است. منافقین کار تشکیلاتی قوی دارند برخی از مسحیان هم در کانادا کار تشکیلاتی قوی دارند کار تشکیلاتی نتیجه می دهد.

دکتر اسماعیلی در پایان این نکته را بیان داشت که بسیجی باید برای تعجیل در ظهور امام زمان تلاش کند

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر