کسی که منتظر فرج مهدی ماست مانند کسی است که همراه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در جنگ بدر و احد در خون خود غلطیده است.

درس اخلاق

درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه فائزات چهارشنبه 28 فروردین برگزار شد.

درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه فائزات 28 فروردین همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام در سالن جلسات طبقه سوم شهید بهشتی برگزار شد.

خانم میر امام در ادامه جلسه گذشته  به تبیین " رسالت طلاب خواهر در زمینه سازی ظهور"  پرداخت.

وی با اشاره  به  روایت "کسی که منتظر فرج مهدی ماست مانند کسی است که همراه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در جنگ بدر و احد در خون خود غلطیده است." و "انتظار فرج افضل اعمال است" گفت: از ویژگی های منتظرین فرج این است که دغدغه خوب شدن دارند و شوق لقای خدای متعال هر روز در دل شان  بیشتر می شود.

استاد میر امام گفت: از راههای زمینه سازی ظهور، استفاده از عقل است.در قران تعابیر مختلفی از عقل شده است یکی از این تعابیر "لب" است خداوند در آیه 190 آل عمران می فرماید: " إنّ فی خلق السماوات و الارض و اختلاف اللیل و النهار لآیات لاولی الالباب "

سپس در آیه 191 به ویژگی عاقلان اشاره می کند و می فرماید: " الذین یذکرون الله قیاما و قعودا وعلی جنوبهم و یتفکرون فی خلق السماوات و الارض " ؛ عاقلان دائما و در هر حالی به یاد خدا هستند.

و در پایان می فرماید دعا و درخواست عاقلان، " ربّنا ما خلقت هذا باطلا سبحانک فقنا عذاب النار" ؛ نجات از آتش جهنم است.

استاد با اشاره به الگو بودن طلاب خواهر برای سایر اقشار جامعه گفت: "همه هستی آفریده شده تا انسان به کمال برسد و کمال انسان لقاءالله است اگر انسان به کمال نرسد همه هستی به خدا شکایت می کند.

 

 "

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر