مرگ بر آمریکا بخشی از هویت ماست

محمدی

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در جلسه روز دوشنبه مدرسه فائزات: مرگ بر آمریکا دیگر بخشی از هویت ماست روز 13 آبان روز مرگ بر آمریکاست

امام رحمه الله :اسلام همه اش سیاست است ما در اسلام اخلاق غیر سیاسی نداریم نظر امام واسلام ناب: اگر دین در حیطه فردی باقی بماند ونتواند در عرصه سیاسی واجتماعی ورود پیدا کند نظام فردی را از دست می دهد.

ایشان در پاسخ به سوال چرا آمریکا ایران را تحریم می کند بیان داشت که، تحریم یکی از مهمترین کلماتی است که در دوران انقلاب تا بحال آن را شنیده ایم.آیا مشکل از ماست یا از آمریکا.

استاد برای تبیین مطلب به بیان مقدمه ای پرداخت وآن اینکه اول باید دشمن را شناخت. دشمن شناسی فقط نکته ای نیست که ما در مورد آن صحبت کنیم بلکه در آمریکا واسرائیل مراکز علمی وجود دارد که مطالعات آنها در مورد انقلاب اسلامی است.

دشمن شناسی نحو رفتار ما با دشمن را مشخص می کند

ما اگر دشمنان را نشناسیم نمی دانیم چگونه با او رفتار کنیم . اینکه چه توطئه ای دارد چه برنامه ای برای ما دارد .ما در طول تاریخ هر جا دشمن شناسی نکردیم شکست خوردیم .مثل جنگ احد ، جنبش مشروطه، ملی شدن صنعت نفت ....

امام علی (ع) در نامه 62 نهج البلاغه می فرماید: در جنگ باید بیداری وهوشیاری داشته باشید اگر شما در خواب باشید این بدین معنا نیست که دشمن شما هم در خواب باشد.

در قرآن نیز بحث های دشمن شناسی خیلی آمده : لَتَجِدَنَّ اَشَدَّ النَّاسِ عَداوَه لِلَّذینَ ءامَنُوا الیَهُودَ وَالَّذینَ اشرَکُوا(سوره مائده آیه 82) شدیدترین دشمن شما که در دشمنی خیلی شدید است یهود است.یهود ومشرکان یعنی آمریکا.

ودر آیه 51 همین سوره :هیچ وقت یهود ونصاری را دوست خود قرار ندهید .بر این اساس مرگ بر آمریکا دیگر بخشی از هویت ماست روز 13 آبان روز مرگ بر آمریکاست اشداء علی الکفار رحماء بینهم.

حجت السلام والمسلمین محمدی در ادامه به نتایج مرگ بر آمریکا اشاره کرد وفرمود:نتیجه مرگ بر آمریکا ، اشراف کامل ایران بر عراق ،حفظ امنیت در بزرگترین راهپیمایی اربعین ، دستیابی به دانش هسته ای ،دانش فضایی ،نانو ، ان هم در شرایط تحریم .

علت تحریم ایران توسط آمریکا

 استاد در پاسخ به سوال ،چرا آمریکاییها ما را تحریم میکنند؟ بیان داشت واقعیت این است که آمریکاییها همواره از ما شکست خوردند.واین سبب می­شود که آنها راهی بجز تحریم نداشته باشندد. و این یکی از مهمترین رفتار های دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پایان اشاره داشت که دشمنی آمریکا با قرائت ویژه ای از اسلام است که قرائت شیعی است قرائت غیر سلطه ای است که غرب در یک فضای بی دینی وسکولار ایجاد کرده وزندگی می کند.

تنها راه رفع تحریم مقاومت وتقویت است. پایان بسیار دشواری است اما عزتمندانه است. به حول وقوه الهی ورهبری داعیانه مقام معظم رهبری وسربازان انقلاب بتوانیم چنین فرهنگ اسلامی را در میان مردم تقویت کنیم، واخلاق را در عرصه سیاست برای مردم تبیین کنیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر