نگاه تربیتی قرآن نگاه حرکت از نقطه حیوانیت به نقطه انسانیت و در نقطه انسانیت حرکت به سمت بی نهایت کمال است

ملکی1

استاد اخلاق در جلسه روز دوشنبه مدرسه فائزات: یکی از روشهای قرآن برای تعالی انسان، دادن عینک حقیقت بین است تا انسانها بتوانند با آن، به حقیقت امور دنیوی واخروی برسند. حقیقت آنکه دنیا کوچک وضعیف است.

استاد اخلاق در جلسه روز دوشنبه مدرسه فائزات:

یکی از روشهای قرآن برای تعالی انسان، دادن عینک حقیقت بین است تا انسانها بتوانند با آن، به حقیقت امور دنیوی واخروی برسند. حقیقت آنکه دنیا کوچک وضعیف است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه خدای سبحان قرآن را کتاب هدایت معرفی کرده وقرآن هدایتگری اقوم است ،به پاسخ سوال قرآن چگونه انسان را تربیت می کند؟ پرداخت.

نگاه تربیتی قرآن، نگاه حرکت از نقطه حیوانیت به نقطه انسانیت ودر نقطه یانسانیت حرکت به سمت بی نهایت کمال است.

وی در ادامه حدیثی در مورد طالبان علوم دینی فرمود:کسانی که در پی یادگیری علوم قرآنی ودینی تلاش می کنند، فرشتگان بالهای خود را زیر پای آنها پهن می کنند. واین واقعیت دارد. وخدا مباهات می کند نسبت به این انسانها در مقابل فرشتگان " دعی فی ملکوت السموات عظیما"

یکی از روشهای قرآن برای اینکه نگاه ما را عوض کند ودر مقابل کوچکترین مشکل از پا در نیاییم ومثل کوه استوار باشیم، داشتن سعه صدر است.نگاه انسان باید نگاه حقیقی باشد .قرآن به انسان می گوید این دنیا بسیار کوچک، کوتاه وموقت است ای انسان تو اصلا برای اینجا خلق نشدی تو برای جای دیگر خلق شدی اگر به کوتاهی دنیا نگاه کنی همه سختیها آسان می شود." ایحسب الانسان ان یترک سدی"

ایشان در ادامه فرمودند: چه کنیم این باور در درون ما تحقق پیدا کند قرآن می گوید من برای شما قصه می گویم.خواندن قصه ها شما را به باور می رساند. امام صادق علیه السلام فرمودند: هر روز حداقل 50 آیه از قرآن را بخوانیم. وقتی می خوانید تمام این داستانها وفیلمها جلو چشم انسان حاضر می شود.

در نهج البلاغه داریم کسی که دنیا را مذمت می کند حضرت فرمودند: این اشتباه است. دنیا واعظ صادق است ودنیا در واقع همه چیز را به ما بیان می کند وراست هم می گوید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر