استاد اخلاق در جلسه روز چهارشنبه مدرسه فائزات؛

اخلاق نیکو و حسن خلق سرمایه است

همتیان2

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان حدیثی از امام صادق -علیه السلام- عنوان کرد: طلاب باید به تبعیت و پیروی از پیامبر اکرم -صلی الله علیه و اله- شش خصلت را از خود دور کنند.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل،حجت الاسلام والمسلمین همتیان در جلسه درس اخلاق روز چهارشنبه مدرسه فائزات که در آمفی تئاتر طبقه سوم شهید بهشتی برگزار شد،بیان کرد ما برای بدی کردن در حق دیگران و ظلم و ستم بر دیگران خلق نشده ایم. و ائمه -علیهم السلام- برای این مسئله تلاش بسیاری کرده اند،تا ما درک کنیم.

وی در ادامه به نقل حدیثی از امام صادق -علیه السلام- پرداخت که هر روز پیامبر -صلی الله علیه و آله- از شش خصلت به خدا پناه می برد:

1_ شک؛ شک مخرب ایمان است و ایمان انسان را ضایع می کند.

2_ شرک در همه ابعاد.

3_لجبازی های بی مورد: می دانیم حق با فلانی است، ولی لجبازی می کنیم. انسانهای عالی مقام با این مسئله مقابله می کردند. کسی که استبداد به رای داشته باشد، باید فاتحه خود و فاتحه یک زندگی با برکت را بخواند.

4_ غضب؛ حضرت علی -علیه السلام- می فرماید: غضب اولش دیوانگی و آخرش پشیمانی است.

5_ بغی؛ ظلم و بدی کردن به یکدیگر .

6_ حسد؛ حسد آتش ایمان است. همچنان که آتش چوب را می سوزاند، حسد هم ایمان را می سوزاند.

 پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- می فرمایند: اخلاق نیکو و حسن خلق سرمایه است. امام صادق -علیه السلام- فرمودند به کسی دختر بدهید که اخلاق داشته باشد. اگر او را دوست داشت که هیچ ولی حتی اگر دخترت او را دوست نداشت، او دخترت را به خاطر خدا اذیت نمی کند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر